Resultats: Positius. Sense rebaix del subsòl
El conjunt arquitectònic delimitava amb els carrers Carreteres, 62; Hort de la Bomba, 1 i Reina Amàlia, 37.
Les primeres referències documentals sobre la finca són de 1700 i versen sobre la transmissió de la propietat entre els segles XVII i XIX. Joaquim Palau i Cervera va sol·licitar permís per a construir una casa-fàbrica l'any 1836 (c/ Reina Amàlia), sota la direcció de l'arquitecte Josep Buxareu. Poc després, el 1840, s'hi construí una altra casa-fàbrica (c/ Hort de la Bomba), mitjançant la traça de l'arquitecte suara citat. Aquesta traça correspon amb el projecte original de l'edifici objecte d'estudi(?). Amb tot, els dos projectes no s'adiuen amb l'edifici resultant; format per dos estructures edilícies: una de planta baixa i dos pisos (c/ Carretes), l'altra de planta baixa (c/ Hort de la Bomba – c/ Renia Amàlia).
Tipus: Toponímia / nomenclàtor | Data: 01/01/1865
Carrer de les Carretes
El carrer és ja citat l'any 1383 en una escriptura, com a camí que va del monestir de Sant Pau al carrer del Pedró. Una ordenació de l'any 1583 estableix els arbitris que devien pagar els carros, carretes i corrues per transitar per la ciutat 'per raó que malmeten els empedrats'. El nom del carrer és, evidentment, d'origen popular, i molt antic.
Tipus: Toponímia / nomenclàtor | Data:
Carrer de l'Hort de la Bomba
A començament del segle XIX, la zona on es troba aquest carrer era plena d'horts provinents de la darrera partió de l'horta inferior de Sant Pau del Camp. Els hortolans treien l'aigua dels seus pous a braços. I fou notícia l'establiment en un hort contigu a aquest carrer d'una bomba per elevar l'aigua. El carrer s'obrí l'any 1806.
Aquesta Intervenció no té documentació adjunta
Permalink Http://cartaarqueologica.bcn.cat/923
+ 3000 punts d’interès arqueològic geolocalitzats i tipificats.
Tot allò d'interès arqueològic que s'ha trobat a Barcelona