Carta Arqueològica de Barcelona

Pend: view_intervention: Can Ricart

 

Pend: view_geo_situation

Pend: prop_145:
Zona urbana
Pend: prop_146:
Ciutat Vella
Pend: prop_148:
30
Pend: prop_149:
6105
Pend: prop_95:
Carrer Sant Oleguer 10
Pend: prop_151:
UTM X: 430651,00000 | UTM Y: 4580924,00000

Pend: view_description_notes

Pend: prop_28: Can Ricart

Pend: prop_33: Positius. Estratigrafia exhaurida

Pend: prop_34:

Els treballs arqueològics realitzats al complex esportiu de can Ricart vingueren motivats pel projecte d’ampliació de les actuals instal•lacions del Pavelló Poliesportiu del Raval, amb la construcció d’una piscina al lloc on actualment se situa la pista poliesportiva descoberta.
Els resultats arqueològics obtinguts en base a les sis rases de 5 m. de fondària foren els següents:
En primer lloc, les úniques restes documentades corresponien a paviments i fonamentacions de les antigues dependències annexes de la fàbrica de can Ricart, corresponents a la segona meitat del segle XIX.
En segon terme, es pogué veure que les restes estructurals i estratigràfiques del segle XIX s’assentaven directament sobre un nivell de llims on únicament es documentaven fragments rodats de ceràmica romana. Excepte el material ceràmic esmentat en aquest nivell no aparegueren restes ni estructures arqueològiques de cap tipus. En cap cas es documentaren restes a les cotes on previsiblement podien conservar-se ocupacions d’època romana (entre 2 i 3 m. de profunditat) o d’època prehistòrica (a partir de 3 m.).
Finalment, la presència d’aquest nivell de llims tant homogenis i aliens a qualsevol acció antròpica, s’associà probablement a l’existència al lloc i en èpoques antigues de l’anomenat estany del Cagalell (citat per les fonts escrites des d’època alt-medieval). Així, el material arqueològic que es documentà en aquests nivells de llims respondria a sediments acumulats per les aportacions de les rieres que desembocaven a l’esmentat estany i que arrossegarien restes ceràmiques de jaciments arqueològics propers.

Pend: prop_74:

  • Pend: prop_125: Notícies / documents | Pend: prop_126: 1850-1870

    Es construí la fàbrica de can Ricart, projectada pel mestre d’obres Josep Fontserè i Mestres i dedicada a la transformació del cotó.


Pend: view_type_crono

Patrimoni Natural / Estanys

Pend: prop_163:
Desconeguda
Pend: prop_164:
Urbà / Modern / 1472 - 1836 d.C.

Patrimoni Immoble / Àrea productiva / Indústria / Fàbrica

Pend: prop_163:
Urbà / Contemporani / 1860 - 1917 d.C.
Pend: prop_164:
Contemporani (Metropolità) / 1953 - Actualitat

Pend: view_techinfo_legal

Pend: prop_37:

Pend: prop_124:
Eliminat / Amb control arqueològic

Pend: prop_49:

Pend: prop_50:

Pend: prop_51:
Protecció Física

Pend: prop_55:

Pend: prop_56:
Pend: prop_57:
Protecció Legal
Pend: prop_58:
Clases
Pend: prop_139:
Pend: prop_140:
Protecció Legal
Pend: prop_141:
Clases

Pend: prop_87:

Pend: prop_114:
13 de novembre -17 de desembre del 2003
Pend: prop_115:
Excavació
Pend: prop_116.:
Preventiva
Pend: prop_117:
Carme Subiranas Fàbregas - Arqueociència
Pend: prop_118:
Construcció del poliesportiu Can Ricart
Pend: prop_119:
Foment de Ciutat Vella / Ajuntament de Barcelona

Pend: view_attach_documentation

Pend: Prop_Docu:

Llicència de Creative CommonsPend: CC_Doc_1 Pend: CC_Doc_2


Carta Arqueològica de Barcelona Pend: resume_project1
Pend: resume_project2

Pend: CComons_Base_text
Pend: Carta_aj_Base Pend: mail1_Base Pend: mail2_Base | Ajuntament de Barcelona