Pend: prop_33: Positius. Estratigrafia no exhaurida
La intervenció fou motivada per la construcció d’un nou vestíbul d’entrada per a l’estació de metro de la Barceloneta, línia 4.
S’efectuaren dues rases de 16 i 14 m. respectivament que van permetre localitzar un tram de muralla de mar i part del pont d’entrada a la ciutat, ambdós del segle XIX.
El tram de muralla localitzat està format per un mur de 2’08 m. d’amplada i realitzat amb pedra i morter de calç i sorra. La cara exterior presenta un aparell de carreus rectangulars amb unes mides constants de 25/26 per 36/37 cm. d’alçada i amplada respectivament. L’acabat dels carreus mostra una clara utilització de la buixarda que dóna una superfície molt rugosa. A més, les diferents peces es troben delimitades per un encintat de morter de 2 mm de gruix molt ben escairat.
La segona rasa realitzada al cantó sud de l’actual facultat de nàutica de Barcelona va permetre documentar les restes d’un dels ponts d’entrada a la ciutat a través del portal de Mar, construït durant la primera meitat del segle XIX amb orientació nord-oest sud-est.
A l’extrem sud-est de la rasa el pont apareix trencat parcialment, a més de canviar la seva orientació en direcció est-oest.
Pend: prop_125: Notícies / documents | Pend: prop_126: 1833-1848
Període que duraren les obres de l'enderroc de la vella muralla,l'eixamplament del pla de Palau i la construcció de la nova muralla i del portal de Mar.
Permalink Http://cartaarqueologica.bcn.cat/3468
Pend: resume_project1
Pend: resume_project2