Carta Arqueològica de Barcelona

Pend: view_intervention: Carrer Ample 46

 

Pend: view_geo_situation

Pend: prop_145:
Zona urbana
Pend: prop_146:
Ciutat Vella
Pend: prop_148:
1
Pend: prop_149:
15155
Pend: prop_95:
Carrer Ample 46
Carrer Marquet 1
Pend: prop_151:
UTM X: 431474,00000 | UTM Y: 4581375,00000

Pend: view_description_notes

Pend: prop_33: Positius. Estratigrafia no exhaurida

Pend: prop_34:

La intervenció arqueològica consistí en l’excavació d’una rasa per encabir serveis des de l’entrada de l’immoble fins a l’antiga porteria, habilitada actualment com a sala de comptadors. La rasa amidava uns 0’50 m., assolint una cota sota el nivell de circulació actual entre 0’50 i 0’60 m. Altrament, la construcció d’un ascensor feia necessària la realització una calaix de 1’32 x 1’27 m a l’alçada del pati intern de la finca, amb una fondària d’entre 1’50 – 1’60 metres sota el nivell de circulació actual.
En el control arqueològic dels moviment de terres foren localitzades diverses estructures muràries pertanyents a diversos horitzons cronològics.
Fase moderna; estava representada per un mur longitudinal a l’eix de l’edifici. La seva cronologia relativa ve donada pel tipus de parament, característic d’aquesta època; pedres lligades amb morter de calç i presentava una cara vista a la filera superior. Com hipòtesi es podria parlar dels fonaments d’una antiga construcció prèvia a l’edifici noucentista contemporani.
Fase medieval. Aquesta fase estava composta per un petit fragment de mur localitzat en la rasa de serveis a l’entrada del edifici i que no seguia el mateix alineament que aquest. El seu parament era obrat a base de pedres lligades amb morter argilós.
Els elements més destacats d’aquest període foren els localitzats en el fossar de l’ascensor. Per una banda s’excavà un llenç de mur de grans dimensions, i que presentava una cantonada, fet a base de blocs de pedra i maons lligats amb morter argilós.
Sota aquest mur aparegué una altra mur molt malmès i que s’adreçava de forma transversal a l’eix de l’edifici.
Fase romana. Per sota d’un nivell que presentava materials romans aparegué un gran mur compost per grans blocs de pedres lligades amb morter.


Pend: view_type_crono

Patrimoni Immoble / Bens Immobles aïllats / Mur

Pend: prop_163:
Urbà / Roma imperi / 10 a.C. - 99 d.C.
Pend: prop_164:
Urbà / Roma imperi / 100 - 199 d. C.

Patrimoni Immoble / Bens Immobles aïllats / Mur

Pend: prop_163:
Urbà / Medieval / 715 - 1472 d.C.
Pend: prop_164:
Urbà / Medieval / 715 - 1472 d.C.

Patrimoni Immoble / Bens Immobles aïllats / Mur

Pend: prop_163:
Urbà / Modern / 1472 - 1836 d.C.
Pend: prop_164:
Urbà / Modern / 1472 - 1836 d.C.

Pend: view_techinfo_legal

Pend: prop_37:

Pend: prop_124:
Regular

Pend: prop_49:

Pend: prop_50:

Pend: prop_51:
Tapat

Pend: prop_55:

Pend: prop_56:
Pend: prop_57:
Protecció Legal
Pend: prop_58:
Clases
Pend: prop_139:
Pend: prop_140:
Protecció legal Ajuntament

Pend: prop_87:

Pend: prop_114:
Febrer i març del 2011
Pend: prop_115:
Excavació
Pend: prop_116.:
Preventiva
Pend: prop_117:
Oscar de Castro López - Actium
Pend: prop_118:
Rases sanejament
Pend: prop_119:
Comunitat de Propietaris / Comunitat de Propietaris

Pend: view_attach_documentation

Pend: Prop_Docu:

Llicència de Creative CommonsPend: CC_Doc_1 Pend: CC_Doc_2

Pend: Prop_bibliography:

  • DE CASTRO LÓPEZ, O., 2012. "Carrer de Ample, 46, Carrer de Marquet, 1", Anuari d'arqueologia i patrimoni de Barcelona 2011. Muhba, Institut de Cultura, Ajuntament de Barcelona. p. 29

Carta Arqueològica de Barcelona Pend: resume_project1
Pend: resume_project2

Pend: CComons_Base_text
Pend: Carta_aj_Base Pend: mail1_Base Pend: mail2_Base | Ajuntament de Barcelona