Pend: prop_33: Positius. Estratigrafia no exhaurida
El seguiment arqueològic de les remocions de terra necessàries per a la instal∙lació de la nova xarxa de recollida pneumàtica va permetre documentar, durant l’obertura de la cala per ubicar el dipòsit ubicat a la cantonada del carrer de Lope de Vega amb el passeig del Taulat, una deposició intencionada de macrofauna, especialment èquids, tot i que també es recuperaren diversos exemples de petits cànids i felins.
Així, s’identificaren més d’una quarantena d’animals en connexió anatòmica que havien estat col∙locats de forma arrenglerada seguint una orientació concreta (tenint en compte l’eix marcat pel crani i la part posterior de l’animal) que discorria, aproximadament, de NE a SO. Malgrat no es documentà cap fossa o retall relacionat amb la seva deposició, el fet que es trobessin tant agrupats, seguint més o menys una orientació definida i en connexió anatòmica, posa clarament de manifest una deposició conjunta o, si més no, molt propera en el temps.
L’analítica de radiocarboni efectuada a una mostra d’un dels èquids exhumats van permetre esclarir que la deposició i aprofitament d’aquesta fauna es va produir fa poc més de cent anys, molt possiblement durant la segona meitat del segle XIX.
L’excavació va posar de manifest el desconeixement que, generalment, es té sobre uns processos productius relativament propers en el temps però hereus directes, en molts casos, d’una tradició de manufactura artesanal molt més antiga, atès que hi ha exemples molt similars d’aprofitament d’ossos per tal de fabricar-ne botons en època romana i medieval.
Permalink Http://cartaarqueologica.bcn.cat/3245
Pend: resume_project1
Pend: resume_project2