Carta Arqueològica de Barcelona

Pend: view_intervention: Carrer Menorca

 

Pend: view_geo_situation

Pend: prop_145:
Zona urbana
Pend: prop_146:
Sant Martí
Pend: prop_148:
2
Pend: prop_149:
29563
Pend: prop_95:
Carrer Menorca
Carrer Selva de Mar
Carrer Huelva
Carrer Provençals
Pend: prop_151:
UTM X: 432797,00000 | UTM Y: 4585470,00000

Pend: view_description_notes

Pend: prop_33: Positius. Sense rebaix del subsòl

Pend: prop_34:

El jaciment arqueològic es situa a l'illa de cases situada entre el carrer Menorca, carrer Selva de Mar, carrer Huelva i carrer de Provençals. Les illes de cases d’aquest sector són conegudes com habitatges de 'Joan Anton Parera'.
L’any 1960 es va documentar una necròpolis de tègules apareguda en construir-se el grup d’habitatges socials. Sembla que aparegueren cinc enterraments de tègules, que foren constatats el 30 de desembre per J. de la Vega i la Dra. Anna Ma. Muñoz.
Malgrat no va ésser possible excavar cap de les tombes, per tal de no endarrerir les obres de la seva construcció, es feu aixecament de planta i secció del jaciment per part del dibuixant del Museu d'Història de la Ciutat.


Pend: view_type_crono

Patrimoni Immoble / Àrea funeraria / Necròpolis / Inhumació / Tomba

Pend: prop_163:
Urbà / Roma imperi / 10 a.C. - 299 d.C.
Pend: prop_164:
Urbà / Antiguitat tardana / 300 - 715 d.C.

Pend: view_techinfo_legal

Pend: prop_37:

Pend: prop_124:
Eliminat / Amb control arqueològic

Pend: prop_49:

Pend: prop_50:

Pend: prop_51:
Protecció Física

Pend: prop_55:

Pend: prop_56:
Pend: prop_57:
Protecció Legal
Pend: prop_58:
Clases
Pend: prop_139:
Pend: prop_140:
Protecció legal Ajuntament

Pend: prop_87:

Pend: prop_114:
30 de desmbre de 1960
Pend: prop_115:
Documentació / Estudi històric
Pend: prop_116.:
Tipus actuació administrativa
Pend: prop_117:
Dibuixant del Museu d'Història de la Ciutat.
Pend: prop_118:
Construcció de vivendes
Pend: prop_119:

Pend: view_attach_documentation

Pend: Prop_bibliography:

  • DE LA VEGA GÓMEZ, J., 1993. Els primers batecs històrics de Sant Martí de Provençals: Aproximació als orígens, Santa Coloma de Gramenet.
  • DE LA VEGA GÓMEZ, J. , 1993. Probable orígen romà del nucli inicial de Sant Martí de Provençals, Homenatge al Dr. Miquel Taradell, Barcelona.
  • DE LA VEGA GÓMEZ, J., 1977. "Documents per a la carta arqueològica del Pla de Barcelona", Butlletí Mediterrania 10, Barcelona, pp. 9-44.
  • GRANADOS GARCIA, J. O., 1984. "Los primeros pobladores del Pla", I Congrés d'Història del Pla de Barcelona, Institut Municipal d'Història, La Magrana, Barcelona, pp. 67-82.
  • MASOLIVER, M.; SERRA, J., 1995. "La història antiga de Sant Andreu a través de les restes materials", Finestrelles 7, Centre d'Estudis Ignasi Iglésias, Barcelona, pp. 75-119.

Carta Arqueològica de Barcelona Pend: resume_project1
Pend: resume_project2

Pend: CComons_Base_text
Pend: Carta_aj_Base Pend: mail1_Base Pend: mail2_Base | Ajuntament de Barcelona